December 06, 2010

Adik Tercinta.

walah!exam bakal tiba.lagi 2 hari babe.tapi sempat lagi post entry.huhu.rindu sangat-sangat kat family..mumy,papa,ena,boboy,roy,zack,shah dan ee.pe lah agaknyer aktiviti adik-adik aku kat paka tu yea?paling rindu nak dengar celoteh ee.adik bongsu aku yang berumur 5 tahun tapi cakap macam orang tua,loghat kelate plak tuh.kalo nak tahu,(ade ke orang nak tahu?)..aku dan family memang cakap loghat kelate kalo kat uma..huhu

ee ni comey!nakal,ngade dan manje!huhu..cakap memang same naik ngan orang tua..
penah sekali tu,aku berdua je ngn ee,nak pegi kedai..aku drive,ee berdiri kat sebelah sambil tangan atas dashboard..pastu aku nak tengok sidemirror..x nampak sebab ee halang..

aku : ee..cer sane sket kakak nak tengok cermin..x nampak keta..
ee : buke cermin,sidemirror!!(sambil pandang aku dengan muke x bersalah)
aku : gulpp!!??(sambil sengih-sengih)..hahaha..beyeh ar ee..

*terjemahan.haha
-cer=cuba(loghat t'ganu)
-buke(bukan buka)=bukan..(buke loghat kelate)

ha!kitorang cakap banyak loghat..kelate dan ganu..hihik

kalo la jumpe dengan die,memang x puas..budak kecik cakap kelate,kelaka!

satu hari,aku pakai baju adidas pink..nak kua pegi beli topup..kene perli dengan ee!

aku : mumy!mane sikat rambuk?
mumy : atas tibi raso.tra ar tengok..
ee : o0o!!kakak paka baju diddah ooo..kaler pink oo0oo..baju diddah ooo..hehehe(dengan muke gaya membahan orang!)
aku : bende gok ee mace ore tuo jah kecek..(sambil jeling)
ee : odoo..baju diddas pink oo..hikhikhikhik

*kepada yang x tahu.
-rambuk=rambut
-tra=try
-tibi=tv
-paka=pakai
-diddah=adidas(aku rase ee je sebut cmtuh!)
-mace=macam
-ore tuo=orang tua


x larat betol si kecik nih..ade je benda lawak..huhu..rindu die..meh aku tunjuk macam manerupa si ee nih..sangat comey..banyak cakap!



ni time raya aidilfitri tahun ni..muke nakal!cantik sket kedudukan songkok die tu..
kalo x,die akan pakai dengan ade jambul kat depan..haha


ni awal tahun.rambut die panjang dan kaler.hoho..
aku dan ena punye keje..



ni tahun lepas..waa..cantek x rambut ee?
curl gitu..ori tau!kaler je x ori..haha..
kadang-kadang,orang ingat si ee ni girl..=p



ee tido dengan kazen die..posing yang kebetulan same!haha



kucing tu name ucu.sangat rapat dengan ee.
ee selalu tido same-same dengan ucu.


tamat suda entry kali ini..x sabar nak balik uma!!!!!yippie!yippie!!=)

No comments:

Post a Comment