December 11, 2010

25 Pasal Diri Aku.

Entry kali ni pasal diri aku.Zurina Majid yang tag aku pasal nih.aku memang suke bab-bab nak menjawab nih.hoho.berkisar tentang 25 fakta tentang diri saya.mari kite mulakan..

1.Gila sukan.
:dari kecik sampai la skang aku masih bersukan.olahraga,marathon,jogathon,balapan sume aku join.selain olahraga,team yang penah aku join dan mewakili sekolah adalah netball,hoki,boling dan bola baling.cume skang hanya aktif dalam netball jek.

2.Suke bercerita dan bercakap.
:x tahu lah kenapa banyak cakap.ade je benda nak cite.lagi-lagi cite lawak.haha.tapi dengan orang yang da biase la.kalo dengan orang yang baru kenal,memang malu kambing.kadang-kadang takot gak member-member menyampah dengan aku.

3.Suka melakukan aksi bodoh.
:member-member da masak dengan perangai bongok aku ni.boley menghayati watak dengan baik.agagaga!nak soh wat juling,ajuk gaya orang,ajuk cakap orang,menganjing orang,sume ley buat.muke buruk tahap mintak kaki pon boley.

4.Kuat makan.
:nafsu makan yang x beragak sampai seminggu asek makan,berkilo naik!lauk ikan bakar ngan ulam pon jadi.telor ngan kicap pon jalan.

5.Sendawa macam dinasour.
:tabiat yang sangat hampeh.kalau mak mertua dengar,reject terus nak buat menantu.haha.tapi mumy cakap aku banyak angin.nak battle boley lah~

6.Selalu nyanyi tapi lirik salah.
:aku pon x tahu kenape dan mengape.aku main nyanyi jek.x pikir pon lirik tu sesuai or
logik.hahaha.main bedal jek.

7.Movie aksi.
:sangat suke tengok movie perang-perang,tembak-tembak,terajang orang segala bagai.macam james bond!sangat-sangat suke dan x pilih hero.

8.Tatabahasa tunggang-langgang.
:ni pon da jadi macam trademark aku da.cakap ikut sedap anak tekak je.hancor lebur!selalu salah tatabahasa.pastu,muke x bersalah.haha

9.Pandai bawak keta dan motor.
:motor pandai dari darjah 5 kot.dan tahu la nak joki motor clunth(betol ke eja ni?).keta plak start pandai bawak dari form 2,mumy ajar.hehe.dan aku lebih suke manual.tapi tade lesen!

10.Pandai masak.
:sebagai anak sulung dan seorang kakak,kene la pandai masak.walaupon x banyak,tapi reti la jugak.tu pon lepas mumy membebel.hehe

11.Makan makanan manis.
:penyakit suke manis-manis dari kecik lagi.kuih dan air,mesti nak manis.takot gak kene penyakit kencing manis.aduyai,harap x lah..

12.Terseliuh dan banyak parut.
:banyak kali da terseliuh lengan dan kaki.sume sukan punye pasal.badan penuh parut ye kawan-kawan.kat pinggang kene iron.kat kaki ade bentuk v,sliper getah punye pasal.kat tangan kiri kanan,kene minyak panas dan gulai panas.kat betis pon ade gak.

13.Caring.
:sifat yang sangat mulia.haha.perasan plak.caring kat adik-adik dan member-member,sejak azali gak ade.selalu risau pasal orang lain.

14.Suke kacang dan coklat!nyam3x!!

15.Suke sume masakan kelantan.oh sedapnyer!!!

16.Suke buah-buahan.tambah-tambah mangga.slurrppp!!

17.Cara berjalan agak kasar.haha.maen redah je.

18.Senang nak nangis kalo bab-bab tacing macing.lagi-lagi kalo kene marah!tapi bukan depan orang yea!

19.Kalo aku terlampau cuak,nerves,nanti lutot longgar jek.haha

20.Suara kalo bercakap agak brado.tapi bile menjerit dan nyanyi lagu tinggi-tinggi,huh..macam katon!

21.Aku x tahan pedas ye!x tahan sejuk.x tahan panas.

22.Suke pakai baju plain.boley kate banyak tshirt aku tade corak.

23.Suke laki yang lips die nipis,ade bodyship!!wangi,sempoi..dan paling suke kalo die seorang pemain bola!!!grrr!

24.Geli pada haiwan lembik-lembik.ular,katak,hamster,.eeeiiiyew!!

25.Sangat memuja keta sport dan classy!huhu.lamborghini,mazda,celica,fairlady,skyline banyak lah!seronok kalo dapat.hehe.tapi setakat ni,memuja nak pakai evo 8!

nak ikotkan banyak lagi nak cakap.haha.



No comments:

Post a Comment